GEOBLOG DEL CATALÀ CENTRAL

divendres, 4 de març del 2011

Tocats de l'os alegre






Sí: tocats de l'os alegre.


Expressió adjectival que hom podria aplicar, amb enorme precisió, a tots els qui participen en la gran disbauxa del carnaval de Torelló.


"Estan tocats de l'os alegre!", podríem fer.


Però també és corrent d'aplicar-ho -i així ho sento a dir a la mateixa vila de Torelló- al capteniment irreflexiu de certes persones, torellonenques o no torellonenques, que actuen impel·lits per la rauxa o sense tenir un patró de conducta prou ajustat.









La imatge superior correspon a la irrupció del rei Carnestoltes a la casa consistorial de Torelló, i ha estat manllevada del blog de Jordi Casals.  

La segona imatge és del web d'Òmnium Cultural.

La darrera torna a ser del blog de Jordi Casals.




12 comentaris:

Anna ha dit...

Molt adient pel dia que som. Molt bé Jordi,per recordarte dels pescallunes!!!

magazine.cat ha dit...

Aquesta setmana a mi, no m’han tocat l'os alegre, no he pogut llegir ni comentar gran cosa, però ja em posaré al dia, gràcies per les visites al bloc.

Salut.

Francesc Puigcarbó ha dit...

parlant de Carnavals i de Torelló, recordo haver vist fotos que m'havia ensenyat Lluís Sabatés que es del poble tot i que treballa a Casa Tarradellas a Gurb, i s'ho curràven molt.

Bon casrnaval!

Josep de Sora. ha dit...

No l'havia sentit mai; no sé si és equivalent a "tocat de l'ala" o "tocat del bolet". Per a definir una acció precipitada, impulsiva, poc pensada, dèiem; "aquest les hi fot sense engaltar". "Engaltar", no era sinó recolzar la culata de l'escopeta a la galta per apuntar bé abans de disparar, de manera que, aquell que dispara sense apuntar, "les hi fot sense engaltar"; igualment, qui fa una afirmació sense tenir-ne certesa, "li fot sense engaltar". Tingueu bon carnestoltes, "patuleia".

Sa Lluna llèpola. ha dit...

Aquí en deim "estar tocat des boll"...

Bones festes! Que tengueu un bon carnaval!

Catalina Cerdó ha dit...

Jo també he pensat tot d'un en l'expressió "tocat de l'ala" però no sé si té exactament el mateix sentit.
Que gaudiu del Carnestoltes!

zel ha dit...

M'han tocat els ossos...punxeguts, a mi!

Joana ha dit...

Espere que gaudíreu del carnestoltes. Em sembla molt curiosa l'expressió!

Jordi Dorca ha dit...

Anna,
Sí, Anna, de tant en tant s'ha de fer país.

Magazine,
No patiu, lleidatans. Tots tenim molta feina.

Puigcarbó,
Ja el conec, en Lluís. És un bon xicot.

Lluna,
Tocats des boll! Bona! Que tingueu una bona festassa també.

Ventafocs,
Sí, sí, estem en la mateixa línia.

Zel,
Què ho fa?

Iris,
Igualment. Espero que us hàgiu ben disfressat. Encara que sigui de repetidor.

Una abraçada a tothom.

montse ha dit...

Tocat o no, que visca la rauxa del carnaval.

onatge ha dit...

Al meu poble arriba cada divendres de carnaval el rei Carnestoltes, rei dels pocasoltes, (no és el meu rei, no perquè no sigui pocasolta, sinó perquè la monàrquia no em va). Hi ha qui té l'os de l'alegria, i també qui no en té ni un tendrum...

Des del far amb les comparses.
onatge

Jordi Dorca ha dit...

Montse,
Bona rauxa!

Onatge,
I amb molta alegria.

Josep,
Jo sí que estic fet un bon patuleio. I sense engaltar, que les hi "foto". Molta salut i bona rauxa sorenca!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...